Oprogramowanie pod linuxa

POSM z angielskiego point of sales materials – można przetłumaczyć jako produkty reklamowe, które korzystają zbyt zadanie wspieranie sprzedaży w zakładzie sprzedaży. Natomiast współcześnie POS – point of sale jest wtedy program przeznaczony dla każdego sklepu, który współpracuj z wszystkim stanowiskiem kasowym. Dzięki niemu kasjer może wprowadzić rabaty czy ceny objęte specjalną promocją w składzie.

 

Materiały reklamowe, ale jakie? W skład materiałów POS lub POSM wchodzi: lightbox czyli podświetlona reklama posiadająca informacje o produkcie; stojak na reklamy razem z reklamami rzecz jasna; wobbler czyli ruchoma zawieszka umieszczona na półce sklepowej opatrzona w logo firmy i inne informacje; stand to trybunka, która stała opatrzona brandem marki służy dla hostess w punkcie reklamy efektu w punkcie sprzedaży; topper czyli plansza zamieszczona nad standem również opatrzona brandem; potykacz to nasza nazwa narzędzia reklamowego, czyli stojak z określonym hasłem marketingowym zamieszczony np. na chodniku przy wejścia do sklepu, banku , punktu gastronomicznego; kaseton – wielki nośnik zawierający m.in. nazwę, powieszony na budynku, w jakim obejmuje się placówka, zaś w galeriach handlowych nad witryną lokalu. Istotną myślą istnieje wtedy żebym kaseton był idealnie duży, a treść odpowiednio dobrana do reszty, żebym była przede wszystkim ważna – im trochę reklam na kasetonie tym świetnie. Innymi nowszymi lekami są m.in. monitory zlokalizowane np. przy kasach fikanych, które dają ofertę motywującą do zakupu. Wyspa lub tzw. końcówka w pełnych sklepach opatrzona licznymi komunikatami, które zawierają zachęcić konsumenta. Warto tutaj nadmienić, że wyspa czy reszta to drink z faktów merchandisingu. Podsumowując materiały POSM możemy wydać na dwie grupy: gładkie i proste. Te podstawowe więc wyjątkowo złożone materiały np. ulotki, długopisy, banery, balony z nadrukiem, naklejki, wobblery etc. a proste to kasetony, infokioski, monitory, standy. Organizacja, która łączy producentów materiałów POS to POPAI. Warto wspomnieć, że istnieje wówczas organizacja non-profit i została przewidziana w 1936 r. a zatem jest najstarszą organizacją branżową marketingu. W jej skład wchodzi około 1700 członków w 45 krajach. W naszym regionu oddział stowarzyszenia powstał w 2008 r.